Een maand vol avontuur! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Schoneveld - WaarBenJij.nu Een maand vol avontuur! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Schoneveld - WaarBenJij.nu

Een maand vol avontuur!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Ik ben inmiddels alweer een maand in Curacao.. en wat heb ik al veel meegemaakt!

Allereerst heb ik 1,5 week bezoek gehad van Rick en Gerwin, heel leuk! Volgens mij hebben ze zich ook prima vermaakt hier. Nu ze weg zijn, mogen ze wel weer terug komen. Toch lekker vertrouwd allemaal;). Nu uitkijken naar het volgende bezoek en vooral alle dagen aftellen totdat het dan eindelijk zover is en Ruud langs komt!

Het lijkt alweer even geleden maar ik heb een hectisch weekend achter de rug. Het begon allemaal heel leuk met een bootrip met bijna het hele studentenhuis naar de blauwe kamer. Dat is een grot, waarbij je een stukje onder water moet zwemmen met een snorkel om erin te komen. De zee was nogal wild dus een aantal mensen hadden zelfs hun hoofd gestoten. Ik vond het heel eng dus ik ben voor de zekerheid maar een flink stuk onderwater gegaan en heb maar gewoon mijn adem ingehouden ipv de snorkel. Ik kon ook maar moeilijk ademen in het begin door de snorkel. De blauwe kamer was wel mooi, maar niet heel adembenamend (hoezo al verwend?!). Het snorkelen is wel heel mooi, maar hield ik ook redelijk snel voor gezien. Zeker omdat ik ook nog eens zee ziek werd. Ik heb denk ik teveel zout naar binnen gekregen tijdens het snorkelen waardoor m'n maag het niet zo goed aan kon op de boot. Ik was blij toen we weer aan land waren. De nacht erop, ben ik helaas ziek geworden. Flinke buikgriep.. Ik heb van zaterdag nacht tot zondag nacht alleen maar overgeven totdat ik zo leeg was dat ik zelfs om viel. Ik heb tot Dinsdag op bed gelegen , maar ik ben nu gelukkig weer helemaal opgeknapt.

Dan de stage. Dat is een verhaal apart. Maandag kwamen mijn huisgenoten thuis die ook stage lopen bij Joy en die vertelde; ''Manon we stoppen er allemaal mee en we gaan opzoek naar iets anders''. Ik was nog ziek, dus ik had helaas niets mee gekregen van de vergadering die er was geweest. Ik schrok hier wel van, want ik dacht dat ik het wel zou kunnen volhouden op mijn stage. Ik zag ook de positieve kanten en wat we daar met z'n alle allemaal zouden kunnen bereiken. Gelukkig kregen we de dag erna een voorstel om minder om de groep te hoeven werken en de andere dagen zelf een invulling mogen geven. Dit hebben 4 van de 5 stagiaires aangenomen. Helaas stopt er eentje. Vanaf volgende week loop ik stage op maandag en dinsdag op de naschoolse opvang 5-6 jarige en op woensdag,donderdag en vrijdag ga ik waarschijnlijk met Lotte een SOVA training opzetten, handelingsplannen schrijven, observeren, oudergesprekken voeren, tips om de communicatie tussen de collega's beter te laten verlopen en noem het allemaal maar op! Hier ben ik dan ook zeker blij mee. Hier kan ik mijn ei wel in kwijt;). Dus er hangt nu op stage een veel betere sfeer en gelukkig is alles toch nog helemaal goed gekomen! Ik heb nu lekker een rustig avondje. Morgen avond is er full moon party. Moet een heel leuk feestje zijn, dus ik ben benieuwd. Volgens mij heb ik wel weer genoeg gekletst. Tot snel!


Lieve groetjes vanuit hier,
xx


  • 01 Maart 2013 - 21:30

    Jose:

    Hoi Manon, Rick en Gerwin willen het liefst met het 1ste vliegtuig terug, ze missen jou en de Zon haha. Ze hebben nu gezien hoe leuk je het daar hebt en dat vind ik fijn. Op de foto's is te zien hoe mooi het daar is.nog 2,5 maand en dan zullen we het zelf zien, dan komen wij ook naar jou toe. Maar eerst komt Ruud, eindelijk he, daar kan je je nu op verheugen;) fijn dat je weer beter bent, en dat het met je stage nu beter geregeld is. O ja rick vind dat je te weinig eet, hij is best wel een beetje bezorgt om zen zusje hoor haha . Tot snel op facetime, dikke knuffel van ons XX

  • 12 Maart 2013 - 15:36

    Theavan De Ven:

    Dag Manon,

    Wel een late reactie, maar het is er de afgelopen week gewoon niet van gekomen om op je site te kijken.
    Een maand daar, eigenlijk lijkt het voor ons al langer. Raar hoor.
    Fijn dat je het nu zo goed naar je zin hebt bij je stage. Zo'n stage moet natuurlijk wel inhoud hebben anders had je zo'n stage ook wel in Nederland kunnen doen.Hier zijn waarschijnlijk ook nog genoeg kinderen te verzorgen.
    En wat je denk je hier met Ruud. Hij is de dagen aan het aftellen. Een paar dagen geleden kwam hij met de opmerking dat het toen nog precies even lang duurde als de dagen dat hij straks bij jouw kan zijn.
    De dagelijkse briefjes, de cadeautjes af en toe, en niet te vergeten jullie gesprekken via Face Time slepen hem er doorheen.
    Ook samen nog een uitstapje maken naar Bonaire maken heb ik begrepen. Leuk allemaal.
    Maar een van de mooie dingen is toch het weer. Hebben wij vorige week dinsdag hier ook een temeperatuur van 15 graden(de helft van waar jij je dagen mag doorbrengen), vandaag zitten we op gevoelstemperatuur door de wind van -15 graden en voor de afwisseling weer eens een wit landschap.
    30 graden verscihil . We moeten het allemaal wel aankunnen.
    Dat jij zo ziek bent geweest is minder. Ik kan mij een beetje voorstellen hoe jij je toen gevoeld moet hebben! Gelukkig is dat nu wel voorbij. Wel goed blijven eten hoor!
    Manon wij wensen je opnieuw veel plezier daar, en lekker blijven genieten.

    Groetjes Toon en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik ga vanaf 1 Februari 2013 4,5 maand stage lopen in Curacao!

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 7632

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 15 Juni 2013

Stage Curacao!

Landen bezocht: