Chillen op de antillen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Schoneveld - WaarBenJij.nu Chillen op de antillen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Schoneveld - WaarBenJij.nu

Chillen op de antillen!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

20 Maart 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo Lieve mensen,

Daar ben ik eindelijk weer. Het schrijven van een waarbenjij.nu schiet er nog al eens bij in;)

De laatste weken weer erg veel leuke en spannende dingen meegemaakt. Vorig weekend gingen we naar Casa Bou een baaitje hier ongeveer drie kwartier vandaan. We waren er bijna totdat we op een druk kruispunt kwamen. Degene die reed dacht eindelijk voor een auto langs te kunnen maar die auto bleek zo hard te rijden, dat de auto vol op de rem moest en slipte. We schrokken allemaal heel erg maar we dachten ja dat kan gebeuren hier met al die mensen die hier zo asosiaal rijden. Totdat we op een gegeven moment in de spiegels een zwarte auto zien aan komen scheuren. Die gaat bij ons bumper kleven en die blijft maar toeteren. Bleek het dus die auto te zijn die slippte.. de auto bleef ons maar achtervolgen. We hebben snel alle deuren en ramen dicht gedaan en we zijn maar doorgereden. Wie weet wat voor gek erin zit als we stoppen. Na een paar km draaide hij gelukkig om! Poeh wat was ik geschrokken zeg.. er lopen hier zoveel van die gekken rond. Daarna gelukkig wel een lekker dagje strand gehad. Dat zijn de mindere leuke kanten van Curacao.

Afgelopen weekend was een leuk en vermoeiend weekend! Vrijdag avond was er een feestje, painted. Ik twijfelde of ik zou gaan omdat er dus de hele avond met verf zou worden gegooid. Mijn eczeem huidje kan niet zoveel hebben, maar ik heb toch maar besloten om te gaan en gelukkig maar want het was erg leuk. Ik zag er niet meer uit aan het eind van de avond haha. Mijn kleren waren alle kleuren, mijn gezicht zat helemaal onder de verf en mijn haar voelde als een bonk steen. 's nachts meteen ''lekker'' onder de koude douche gegaan zodat bijna alles er meteen vanaf was. Zaterdag een lekker rustig dagje op het strand gehad want jawel, zondag ochtend om half 7 zijn we richting de christoffelberg gereden. Ik dacht nou leuk, een bergje beklimmen. Dat moet wel lukken! Nou dat heb ik geweten.. Het regende net voordat we begonnen aan de klim waardoor de stenen heel glad waren. In het begin moesten we een beetje wat stenen over maar dat was prima te doen. Zodra je bijna bij de top bent moet je echt gaan klimmen. Het was best wel eng omdat je dus nergens grip had en je kon zo het ravijn zien. Een paar flinke misstappen en je ligt beneden. Drijf nat van het zweet kwamen we boven na 1uur en n kwartier. Best netjes;). Boven was een mooi uitzicht, waar ik mooie foto's heb gemaakt! Toen moesten we ook nog naar beneden. Toen begon het weer te regenen waardoor het opnieuw glad werd, maar gelukkig ben ik niet gevallen! Daarna zijn we naar de grote knip geweest, bij westpunt. Ik ben op een handdoekje gaan liggen en ik was meteen vertrokken. Helemaal uitgeput haha, maar het was de moeite waard! Daarna zijn we leguaan gaan eten. Dat hoef ik dus niet nog een keer te eten. Het smaakt een beetje naar kip, maar er zitten heel veel botjes in en het heeft een vieze nasmaak.

Verder ben ik net terug van het strand. Vannochtend een ochtendje geobserveerd op stage. Relaxed leventje heb ik hier toch! Vorige week was het de hele week bewolkt en regenachtig. Nu is er weer een heerlijk zonnetje. Vanavond ga ik zumbaen. Ik heb een abbonnement bij de sportschool, dus ik volg meestal 2x in de week een zumba les met als afsluiter even in de sauna en een heerlijke warme douche. In het studenthuis is de douche namelijk ijskoud.. Deze week even niet zoveel geld uitgeven. Even wat sparen want volgende week donderdag komt dan eindelijk m'n lieve vriendje! dus dan horen jullie sowieso 17 dagen niks;).

Tot over een paar weken weer!

Liefs xx




  • 21 Maart 2013 - 00:06

    Joyce:

    Brrrr! Er lopen wat rare mensen daar rond he??
    Wij zijn toen een keer 's avonds met 3 meiden van Mambo terug naar huis gelopen, en hebben dezelfde auto 4 of 5 keer voorbij zien rijden! JAKKIE!

    Maar doe je vooral leuke dingen?? Of moet je hard werken voor jestage ;)
    Veel plezier en geniet ze! Vooral als Ruud er dadelijk is!

    xxxxx je ex collega ;)

  • 21 Maart 2013 - 07:24

    Michelle:

    Haha die 17 dagen met ruud moet je ook zeker voor jezelf houden.. Wat betreft die douche das wel egt kut,, maar dat sporten incl sauna en warme douche lijkt me heerlijk! Geniet ervan! Super knap van die berg ik zou t niet durven! Waren wel vette foto"s idd! Geniet van de lekkere strandperiodes want hier heeft het gister de hele dag gesneeuwd:(! Veeeel plezier schattie xxxxxxxxx

  • 21 Maart 2013 - 15:38

    Manon Schoneveld:

    Ja er zitten maar engerds bij maar als je goed oplet, komt het helemaal goed. Ik moet op maandag en dinsdag de hele dag vaak. Dinsdag ochtend en donderdag ochtend geef ik sova training en de rest is eigenlijk thuis aan school werken, maar als dat klaar is, lig ik lekker op het strand! Wel een stuk rustiger als in Nederland:) dus ik geniet zeker ook van het zonnetje!
    Ik hoop voor jullie dat het ook snel warm wordt!

    Groetjes aan iedereen!

  • 28 Maart 2013 - 10:05

    Thea:

    Dag Manon,

    Vanmorgen Ruud naar Schiphol gebracht. Hij is nu onderweg naar jouw. Eindelijk !!!!!!!!!!!
    Als het goed is, dan is zijn vliegtuig zojuist vertrokken.
    Wij weten dat jullie er allebei erg naar uitkijken die paar weken samen daar in dat zonnige land.
    Daarom wensen wij jullie bij deze een onvergetelijke tijd en heel veel mooie avonturen.
    Laat af en toe maar eens iets van jullie horen.

    groetjes Toon en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik ga vanaf 1 Februari 2013 4,5 maand stage lopen in Curacao!

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 7610

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 15 Juni 2013

Stage Curacao!

Landen bezocht: