Eerste paar dagen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Schoneveld - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Manon Schoneveld - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen!

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

04 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Lieve mensen,

Mijn eerste 2 dagen Curaçao zitten er alweer op! Vrijdag avond ben ik na een goede vlucht aangekomen. Bij de douane kreeg ik al direct zweet handjes. Ze wilden alles van me zien met een kruisverhoor, wat ik kwam doen en waarom en waarom in Curaçao etc.. Gelukkig kreeg ik gewoon een immigratie stempel en ben ik met mijn koffer naar buiten gelopen. Daar stond al een man met een bordje; 'welkom in Curaçao Manon!' Met een aantal andere meiden bracht hij ons naar het appartement. Toen ik daar aankwam moest ik wel even slikken. Het leek heel oud en vies en m'n kamer leek een saai benauwd hok! Ik dacht onee moet ik hier 5 maanden verblijven? Gelukkig wel hele leuke huisgenoten die me overal mee hielpen. Ik heb mijn kamer meteen gezellig gemaakt met heel veel foto's en alles uitgepakt. Toen kreeg ik al meteen een veel beter gevoel! ik ben die avond vroeg in brc gekropen want ik was dood op. Gisteren voelde ik mezelf stukke beter! Het zonnetje scheen, er hangt een goede sfeer en ik had heerlijk geslapen. We zijn met een aantal huisgenoten naar het Jan Thiel strand gelegen. Na een half uurtje genoten te hebben van de zon ging het helaas regenen en bleef het de hele middag bewolkt. We zijn een uur later dus maar weer terug gegaan naar het huis. 'S avonds naar discotheek bermuda geweest, was erg gezellig! Na een korte nacht was ik vanochtend alweer vroeg wakker, uitslapen gaat hier lastig worden! Zo kan ik wel genieten van lange dagen;). Vandaag ging het hele studentenhuis naar strand de grote knip bij westpunt, dat is wel een klein uurtje wachten. Ik was met een aantal nieuwelingen wat later vertrokken omdat er nog geen auto was. In het begin zaten we op de goede weg maar na 2uur rijden en het 10x gevraagd te hebben waren we niet veel verder. We zijn langs veel baaitjes gereden maar niet langs grote knip.. Met wat tussenstops om de water voorraad bij te houden dachten we na 2,5 uur we gaan gewoon naar het dichtstbijzijnde baaitje. Na een tijdje daar te liggen, zien we onze huisgenoten daar ineens! Bleek het dus gewoon de grote knip te zijn, haha heel slim! Het was vandaag ook redelijk bewolkt maar tussendoor ook het zonnetje. Zelfs als het hier bewolkt is wordt je bruin, ideaal;). Vanavond lekker gegeten bij het Wilhelmina plein en nu een rustig avondje omdat morgen mijn eerste stage dag is! Gelukkig begint een ander huisgenootje daar morgen ook dus we kunnen samen richting joy! Ik ben erg benieuwd en heb er ook veel zin in. Morgen middag eerst een auto gaan huren, want onder auto kun je eigenlijk vrij weinig. Volgens mij zijn jullie zo goed op de hoogte van mijn eerste ervaringen! Tot snel weer,

Liefs

  • 04 Februari 2013 - 06:29

    Yv En De Mannen:

    Klinkt goed allemaal! Suc6 op je stage vandaag!!

  • 04 Februari 2013 - 07:18

    Jose Schoneveld:

    He schat, maar goed dat je niet alleen was, want je had je kamer nooit meer terug gevonden!!haha. Niet te bruin worden he, anders herken ik je niet meer. Fijn dat ik je gisteren heb gezien, en ook een stukje van het huis, dat doet me goed. Heel veel plezier met je stage, geniet ervan , dikke kus van ons

  • 04 Februari 2013 - 08:25

    Anne:

    Lieve non!
    Wat goed om te horen dat je daar met de huisgenoten optrekt, uitgaat en zelfs samen richting Joy kan!
    Dat gaat volgensmij helemaal goed komen daar! Je zal wel poepie bruin worden ;)
    Ik ben nu onderweg naar stage. Het regent en de trein rijdt niet ( zonder enige reden!)
    Dus geniet er maar lekker van daar!!
    Een heeele dikke kus X!

  • 04 Februari 2013 - 12:33

    Tomas:

    Sounds nice!! Ik zou alleen geen auto huren bij Santa Rosa daar staat namelijk nog een kapotte ;)
    Moet je ver rijden naar je stage en Mambo beach?? Geniet ervan in ieder geval! Xx

  • 04 Februari 2013 - 18:22

    Bets:

    Hallo Manon,wat fijn om te lezen dat het goed metje gaat.En heel fijn dat er een paar meisjes zijn die je weg wijs maken.hopelijk bevalt je werk ook goed.het allerbeste en geniet ze. liefs van opa en oma.



  • 04 Februari 2013 - 18:22

    Bets:

    Hallo Manon,wat fijn om te lezen dat het goed metje gaat.En heel fijn dat er een paar meisjes zijn die je weg wijs maken.hopelijk bevalt je werk ook goed.het allerbeste en geniet ze. liefs van opa en oma.



  • 04 Februari 2013 - 21:19

    Toon En Thea:

    Dag Manon,

    Goed om te lezen dat alles goed met je gaat, en dat je al een beetje je draai hebt gevonden.
    In grote lijnen hadden we alles al een beetje van Ruud gehoord natuurlijk.
    Nu nog maar een paar dagen dan komt je maatje zoals eigenlijk de bedoeling was. Als ook je werk nog leuk wordt, en dat kan bijna niet anders als je de site bekijkt, dan denken wij dat alles heel snel vertrouwd wordt voor je.
    Manon dit wordt vast en zeker een heel leuke ervaring voor je. Alleen dat bruin worden moet natuurlijk binnen de perken blijven anders is het verschil met ons allemaal zo groot als jij terug komt!!!.
    Geniet van alles en wij blijven je volgen.

    Groetjes uit het Maaskantje van Toon en Thea.

  • 05 Februari 2013 - 09:40

    :

    Hey Manonneke,

    Ik zou bijna denken dat je blond bent...valt niet mee op de grote knip te vinden ;-) En pas maar op voordat je het weet ben je rood onder de wolken. Ben benieuwd hoe je eerste stage dag is geweest...vast niet zo leuk als bij ons ;-) Enjoy!!!

  • 07 Februari 2013 - 21:23

    Ricardo:

    Nonnie,

    Veel plezier daar, ik mis je nu al.

    Kus, Ricardo :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Ik ga vanaf 1 Februari 2013 4,5 maand stage lopen in Curacao!

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 861
Totaal aantal bezoekers 7611

Voorgaande reizen:

01 Februari 2013 - 15 Juni 2013

Stage Curacao!

Landen bezocht: